Ik ben op zoek naar...

zoeken

 

0

Rustig wakker worden, overgang van nacht naar dag, uitrekken en rustig opstaan, even op de rand van je bed zitten en bewust de voeten op de grond zetten en voelen.

1

Rechtop staan, voeten schouderbreedte, druk de voeten in de grond en van daaruit het lichaam lang maken, armen mee omhoog, niet forceren of verrekken. Armen hoog houden, armen schudden, armen langzaam laten zakken, rug rond maken en langzaam afrollen naar beneden, armen laten bengelen/schudden. In de korte beweging weer overeind komen, ellebogen bij het lichaam houden.

2

 

Armen voorwaarts, billen naar achter, proberen zover mogelijk te hurken, voetzolen blijven aan de grond. Scheppende beweging weer omhoog. Inademen en uitademen - benen schudden – loslaten.

3

Schouders alle kanten op bewegen. Optillen en weer loslaten 3x.
Buikwand los, inademen en schouders zo hoog mogelijk optillen tegelijk, uitademen, loslaten en aandacht naar je handen brengen 2x en ontspan.

4

Hoofd vanuit nek bewegen, breng kin over borst van linker naar rechter schouder en terug. Niet te snel!
Hoofd lang maken, inademen en ontspan met uitademing. Kin zo laag mogelijk op de borst laten hangen. Onderkin maken. Navoelen en ontspan. Schedelrand masseren.

5

Gezicht fronzen. Ontspan (2 x) Probeer te glimlachen en de dag ontspannen tegemoet te zien.

6

Bewegen vanuit de borstkas. Bewust zijn van je ademhaling. Adembewegingsoefening met de armen:
Buikwand los, middenrif zakken, ruimte voor, zij, achter borstkas gekoppeld aan armbeweging. Schouders blijven ontspannen, dus armen niet te hoog. Armen laten zakken met uitademing, breng aandacht naar benen, voeten en de grond en ontspan 3x.

7

Heupen draaien vanuit enkels, daarna knieën gebogen en stil en van daaruit de heupen en het bekken draaien. Bekken kantelen, langzaam en invoelend. Bovenlichaam draaien vanuit de lende links en rechts om de lengteas, daarna kantelen links en rechts, daarna schuin indraaien links en rechts. Navoelen en ontspan.

8

Armen voorwaarts buigen en strekken 2x, vanuit de borst zijwaarts buigen en strekken 2x, armen hoog optillen en buigen 2x, armen hoog vanuit de ellebogen buigen en strekken 2x, vanuit de rug strekken en loslaten 2x, armen zijwaarts laten zakken en optillen 2x, armen zijwaarts/schuin indraaien links en rechts 2x, beide armen voorwaarts stoten 2x, armen om de beurt voorwaarts stoten 2 x

9

Knie voorwaarts optillen om en om 2x, hak naar de bil brengen om en om 2x, knie zijwaarts indraaien om en om 2x, been zijwaarts optillen om en om 2x, been achterwaarts optillen om en om 2x, lichaam lang maken armen omhoog en hurken 2 x.

10

Handen wrijven, maak twee vuisten en weer los, handen en schouders ontspannen, borst vooruit en zo wandel je met de gedachte van het lichaam en de aandacht zoveel mogelijk bij elkaar te houden een nieuwe dag tegemoet. Gemotiveerd en ontspannen.

x

Succes en veel plezier vandaag. Beweeg en Ontspan!

Info: Wijzijn tel: 0164 - 265 946

www.wijzijnbergenopzoom